Retouren, annuleren en klachten

Jammer als je niet tevreden bent en iets terug wil sturen. Maar dat kan natuurlijk altijd gebeuren! Daarnaast heb je bij je online bestellingen herroepingsrecht. Hoe dat precies werkt lees je hieronder.

Herroepingsrecht

Je hebt het recht om je bestelling binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Lees hieronder meer over het herroepingsrecht en waar je rekening mee moet houden.

Bedenktijd en recht tot retourneren

Wettelijk heb je tot 14 dagen na het ontvangen van je bestelling het recht om deze zonder opgave van reden te annuleren. Na annulering heb je nog eens 14 dagen om het product aan mij terug te sturen.

Als je je hele bestelling annuleert krijg je het volledige bestelbedrag inclusief de verzendkosten gecrediteerd. Kies je ervoor om een deel van de bestelling te retourneren dan krijg je het bedrag van dat deel van je bestelling terug.

De kosten van het retour sturen van de bestelling zijn voor rekening van de klant.

 

Als je gebruik maakt van je herroepingsrecht zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – de originele staat en verpakking aan mij teruggestuurd worden.

Om gebruik te maken van dit recht kun je contact opnemen via email of via de contactpagina. Vergeet daar dan niet bij te vermelden wat je bestelnummer is. 

Werkwijze bij retouren en herroepingsrecht

Nadat je hebt laten weten dat je gebruik wilt maken van je herroepingsrecht verwacht ik de bestelling of de producten die je wil annuleren binnen 14 dagen terug te ontvangen.

Nadat ik deze weer ontvangen heb zal ik het bedrag van het product of de bestelling binnen 14 dagen terugstorten via dezelfde betaalmethode die je bij bestelling gebruikt hebt. Voorwaarde hiervoor is wel dat de bestelling in goede staat door mij terugontvangen is, of dat je kunt aantonen dat deze onderweg is.

Bij de terugbetaling kijk ik naar het originele betaalde bedrag. Als je de hele bestelling annuleert krijg je het volledige bedrag teruggestort, als je een deel van de bestelling annuleert krijg je dit bedrag teruggestort. Hierbij kan ik waardevermindering inhouden als het product niet in nette staat terug komt.

 

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kan ik deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Garens moeten bij het retourneren in een ongebruikte staat verkeren. Is dat niet het geval dan kan ik de waardevermindering hierdoor aan je doorberekenen.

Digitale producten: uitzondering herroepingsrecht

Digitale producten die direct na bestelling te downloaden zijn kunnen niet worden geretourneerd of geannuleerd. Bijvoorbeeld de digitale patronen die direct te downloaden zijn na betaling.

Deze digitale producten vallen niet onder het herroupingsrecht. Na succesvolle betaling is de verkoop hiervan definitief.

 

Wanneer een bestelling een digitaal patroon én fysieke verzonden producten bevat dan valt alleen het patroon niet onder het herroepingsrecht. De fysieke verzonden producten vallen wel gewoon onder het herroepingsrecht.

Maatwerk: uitzondering herroepingsrecht

Aangepaste en/of gepersonaliseerde bestellingen die specifiek op verzoek van een klant zijn gemaakt, kunnen niet worden geretourneerd. Bijvoorbeeld wanneer ik een product voor je ga maken in een andere maat of kleur dan standaard aangeboden wordt in de webwinkel. Ook producten die ik voor je op maat haak, die verder niet in de webwinkel staan vallen hier onder.

Deze betreffen maatwerk en vallen niet onder het herroepingsrecht, na succesvolle betaling is de verkoop hiervan definitief.

Lees mijn algemene voorwaarden om meer te lezen over mijn retourbeleid.

Klachten

Het spijt me natuurlijk ten zeerste om te horen dat je een klacht hebt over mijn service of één van mijn producten.

Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. Ik wil je dan ook verzoeken om je klacht eerst bij mij kenbaar te maken. Dit kan door gebruik te maken van de contactpagina.

Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Lees mijn algemene voorwaarden om meer te lezen over mijn klachtenbeleid.

Trustmark webshop